Nogi! <3

Nogi, nogi, nogi!❤

Moja ulubiona zaraz koło pupy partia ciała!;) Do trenowania i cieszenia się z efektów!????

Na wstępie problemu…

Szczerze kiedyś to był mój największy kompleks.. marzyłam o pięknych, zgrabnych nogach, a tu… w wieku 18 lat cellulit, wszystko się trzesło jak galareta, że wstyd było nosić krótkie spodenki, nie wspominając nawet o kostiumie kąpielowym. Koszmar każdych wakacji.. Winę oczywiście zwalałam na geny.:) Jeszcze dwa lata temu nie sądziłam, że mogą one kiedykolwiek wyglądać tak jak teraz. Jestem zadowolona z efektu, na który sobie zapracowałam, różnica jest na prawdę baardzo wyraźna.. ale zawsze trzeba pamiętać, że pewne elementy budowy ciała są genetyczne i nasze nogi nigdy nie będą wyglądać jak u innej osoby…

article_1

Możemy jak najbardziej pracować, żeby zmienić to co nam się w nich nie podoba, ale z pewnymi rzeczami po prostu trzeba się pogodzić. Ba! Polubić je.:) To sprawia, że jesteśmy wyjątkowi. Pracujmy by być swoją najlepszą wersją, cieszmy się ze swoich efektów i nie patrzmy na innych! 😉 Nie jest tak, że pozbędziemy się całkowicie tłuszczu, który najczęściej jest odpowiedzialny za cellulit.. po za tym po co mielibyśmy to robić.. ani to estetyczne, ani zdrowe. Jak się uprzemy zawsze znajdziemy jakąś niedoskonałość.. ale to nie o to chodzi! Trzeba szukać zalet i patrzeć z miłością na siebie. Nie ćwiczę dlatego, że nie lubię siebie.. tylko po to by być lepsza, silniejsza i zdrowsza.????❤

article_1_photo_2

Co mogę doradzić by poprawić wygląd nóg i co sama robię? Moim celem zawsze było ujędrnienie, wyszczuplenie i zarysowanie mięśni.

Dieta

Nasz wygląd w dużej mierze mówi o naszym stylu życia, aktywności i diecie. Ta ostatnia ma ogromne znaczenie. Wybór nieprzetworzonej, zdrowej żywności poprawia wygląd i napięcie naszej skóry i wpływa na odpowiedni poziom tkanki tłuszczowej w organiźmie. W diecie nie może zabraknąć dużej ilości warzyw i owoców, zdrowych tłuszczy, orzechów i wartościowych źrodeł białka!

article_1_photo_3

Aktywność

Jednak jeśli problem już się pojawił, przynajmniej u mnie sama zmiana diety nie wystarczyła… Trzeba zacząć się więcej ruszać, a najlepiej wykonywać trening na tą konkretną partie! Mięśnie nóg to jedne z największych w naszym ciele, dlatego taki trening powinien być porządny, by poczuć i zobaczyć efekty.:)

Już samo zwiększenie codziennie aktywności przynosi efekty. Wybór schodów zamiast windy, przejście się na piechotę zamiast jazda samochodem.. małe zmiany, ale na przestrzeni czasu na prawdę robią różnicę!????

IMG_1627

Trening

Wykonuję trening całkowicie skupiony na mięśniach nóg raz w tygodniu. Oprócz tego robię w tygodniu kilka innych treningów w tym na pupę i ogólnorozwojowy,wtedy nogi również są angażowane.????

IMG_3867

Moje ulubione ćwiczenia to te jak najbardziej podstawowe. Uważam je za najskuteczniejsze.???? Podobno Arnold Schwarzenegger sądzi tak samo.????

Przysiady, wykroki, wymachy i unoszenie bioder w leżeniu na plecach-to moja święta czwórka.???? Z powodu kontuzji dawno przestałam chodzić na siłownie, a ćwiczę w domu tylko z masą własnego ciała. Od czasu do czasu fajnie w treningu wykorzystać jakieś ciężarki, TRX czy kettlebells, by dawać mieśniom nowe bodźce.:)

Mój przykładowy trening nóg po rozgrzewce ok.10 minutowej może wyglądać tak, że wykonujemy 7 ćwiczeń przez 45 sekund, odpoczywając pomiędzy nimi przez 15 sekund. Całość powtarzamy 4 razy.:)

1.Wyskok z przysiadu
2.Naprzemienne, skrzyżne wykroki w tył
3.Wymachy w podporze combo- wymach w góre i w bok. ( jedną nogą, a w kolejnej rundzie drugą)
4.Krzyżowanie nóg w leżeniu na plecach
5.Combo- przysiad sumo i wymach nogi w bok
6.Zataczanie kół nogami w podporze bokiem( jedna noga w jednej rundzie)
7.Wymach nogi w tył maty, w góre i w przód w leżeniu na boku.

Na koniec unoszenie bioder przez minutę!❤ następnie ok.20 pulsów w góre i po minucie unoszeń bioder z jedną nogą w górze na obydwie nogi!????

Pamiętaj o rozciąganiu na koniec! Gwarantuję pozytywny ogień. 😉 Jeśli Twoim problem jest nadmiar tkanki tłuszczowej to proponuje wykonywać 2-3 w tygodniu trening cardio w średnim tempie przez 30 minut.????

Regeneracja i pielęgnacja

Regeneracja mięśni ma ogromne znaczenie, efekty na pewno przyjdą, ale nie oczekujmy wszystkiego na już, bo to może doprowadzić tylko do kontuzji. Najlepiej jest cieszyć się tąpracą i każdym małym postępem! Spokojniejsze podejście do zmian, sprawi, że efekty pozostaną na długo czy zawsze.:)

Dodatkowo można zadbać o stan skóry przez różne zabiegi. Czasami lubię zrobić domowy peeling np. z kawy, poprawia on elastyczność i wygląd skóry. Oprócz tego możemy poprawić ukrwienie specjalną szczotką do masażu. Jeśli chodzi o przeróżne kremy, to nie za bardzo wierzę w ich działanie.. nie mniej jednak ich stosowanie jest przyjemne.:)

Ważny element to też wiara w siebie i pozytywne podejście! Połaczenie tego wszystkiego gwarantuje efekty i mega mega endorfiny na codzień! Dzisiaj wiem, że pracą możemy na prawdę dużo zmienić i mieć z tego masę satysfakcji. Tego też Wam życzę.❤

IMG_1640

Subscribe to our mailing list

* indicates required
" >

Get Free Email Updates!

Signup now and receive an email once I publish new content.

I will never give away, trade or sell your email address. You can unsubscribe at any time.