Eating happy! what it means to me? :)

Eating happy! what it means to me? ­čÖé

Na pewno nie raz s┼éyszeli┼Ťcie, ┼╝e na sukces sk┼éada sie przyk┼éadowo w 70 % z diety i w 30 % z ─çwicze┼ä. Ja nieustannie przekonuj─Ö si─Ö, ┼╝e to zdrowe podej┼Ťcie ma najwi─Öksz─ů wag─Ö. ­čÖé Pozytywne nastawienie do zmian jest nie do przecenienia, ale nawet ono nie wystarczy je┼Ťli zamiast je┼Ť─ç tak jak lubimy, bedziemy utrudnia─ç sobie to nie┼éatwe zadanie. ­čśë

Becoming healthy is the best decision I have ever made. ­čÖé

 
    

Kiedy zaczyna┼éam wprowadza─ç zdrowe nawyki do mojego ┼╝ycia, sporo eksperymentowa┼éam.. eliminowalam gluten, nabia┼é, mi─Öso.. dosz┼éo do tego, ┼╝e na kilka miesi─Öcy zosta┼éam wegank─ů! By┼éo to nieca┼ée 2 lata temu, a dzisiaj wydaje mi si─Ö to szalone! P├│┼║niej przyszed┼é okres liczenia ka┼╝dej kalorii, manipulowania makroskladnikami i obsesyjnego sprawdzania sk┼éadu ka┼╝dego produktu.

You don’t have to eat less, you have to eat better! <3

Po tych do┼Ťwiadczeniach, zyska┼éam du┼╝─ů wiedz─Ö, pozna┼éam lepiej sw├│j organizm i zrozumia┼éam, ┼╝e na d┼éu┼╝sza met─Ö nie mog─Ö tak ┼╝y─ç. Je┼Ťli zakazujemy sobie czego┼Ť, paradoskalnie mamy w naturze pragna─ç tego jeszcze mocniej. ­čśë Czy na prawd─Ö zamierzasz do ko┼äca ┼╝ycia nie tknac chleba? mi─Ösa? mleka? z takim my┼Ťleniem dzisiaj chyba bym zwariowala..

Warto zrozumie─ç czemu decydujesz si─Ö na taki krok? Czy znasz przyczyny i skutki swoich wybor├│w? Rozumiem, je┼Ťli decydujesz sie na to ze wzgled├│w zdrowowtnych czy moralnych. Ja jednak nie mam ┼╝adnych stwierdzonych uczule┼ä ┼╝ywieniowych, dlatego wybra┼éam najlepsze dla siebie podejscie do zdrowego od┼╝ywiania, kt├│re opiera si─Ö na r├│┼╝norodno┼Ťci, a nie eliminacji. ­čśë To nie ┼╝adna dieta, ani eksperymenty, to spos├│b my┼Ťlenia! Nie trzymam si─Ö sztywnych regu┼é je┼Ťli chodzi o od┼╝ywianie, ale staram si─Ö dostarczy─ç mojemu orgaznizmowi to co dla niego najlepsze, dopasowysuj─ůc to do swoich codziennych potrzeb. I to jest powodem moich ┼╝ywieniowych wybor├│w- zdrowe jedzenie sprawia mi rado┼Ť─ç, bo lepiej si─Ö czuj─Ö w swoim ciele. ­čÖé

There is no diet that will do things what healthy eating does. <3

 

Chce poruszy─ç temat kilku znanych regu┼é zdrowego od┼╝ywiania, ktore maja przyczynic sie dla naszej sylwetki. ­čÖé

1/ eliminowanie produkt├│w

Nie skupiaj─ůc si─Ö na negatywnych i pozytywnych skutkach poszczeg├│lnych produkt├│w, moja zasada jest do┼Ť─ç prosta.. je┼Ťli czuj─Ö, ┼╝e co┼Ť mi szkodzi staram sie tego unika─ç. Chc─Ö je┼Ť─ç tak, by cieszy─ç si─Ö d┼éugo zdrowiem i energi─ů, ale tak samo kocham dobre jedzenie i smak ma dla mnie diametralne znaczenie.. przekona┼éam si─Ö, ┼╝e z odrobina wyobra┼║ni i wiedzy zdrowa szarlotka mo┼╝e smakowa─ç tak samo dobrze jak ta z bia┼éej m─ůki. ­čśë To nie znaczy, ze nigdy nie tkn─Ö szarlotki mojej cioci.. ­čśÇ Wiem, czemu wybieram zdrowe alternatywy i dlaczego nie grozi mi nic z┼éego od zjedzenia od czasu do czasu chleba, mleka czy pizzy. ­čśë Wa┼╝na jest dla mnie ┼Ťwiadomo┼Ť─ç wybor├│w.. wybieram pe┼énoziarniste produkty, jak najmniej przetworzone, zdrowe t┼éuszcze, dobrej jako┼Ťci sery i mi─Öso. Nie popadam w przesade.. w kawiarni je┼Ťli nie ma innej opcji pij─Ö kawe z krowim mlekiem. Uwa┼╝am, ze zdrowe od┼╝ywianie ma by─ç przede wszystkim rado┼Ťci─ů, skutkowa─ç lepszym samopuczuciem i zadowoleniem z siebie, a nie utrudnia─ç ┼╝ycia. <3

Never eat the ingredients you can’t pronounce. Except quinoa. You should definitely eat quinoa. ­čśÇ

 

2/ ilosc posilk├│w w ciagu dnia

Zgadzam si─Ö, ze podzia┼é na 4-5 posi┼ék├│w w ci─ůgu dnia to dobry pomys┼é je┼Ťli chcemy schudna─ç poprzez wi─Öksz─ů kontrol─Ö tego co jemy. Mniejsze porcje, a spo┼╝ywane cze┼Ťciej (ahh przek─ůski!!! <3 :D) sprawiaj─ů, ┼╝e nie bedziemy doprowadza─ç do uczucia wilczego g┼éodu, bo nie jedli┼Ťmy nic przez p├│┼é dnia.. uczy to odpowiednich porcji i pomoga trzyma─ç sie z daleka od baton├│w z automatu. ­čśë Jednak dla wielu os├│b zrozumia┼ée jest, ze bywaja dni kiedy nie mamy tyle czasu czy mo┼╝liwosci ( wyjatkowo, bo dla chc─ůcego nic trudnego ­čśë ) by jesc 5 starannie przygotowanych posi┼ék├│w dziennie. Uczucie dalszego g┼éodu po jedzeniu (je┼Ťli nie wyg┼éodzi┼ée┼Ť organizmu i jad┼ées na tyle wolno by zd─ů┼╝y─ç poczu─ç satysfakcje) nie jest niczym przyjemnym. Jedzenie to przede wszystkim ┼║r├│d┼éo energii, podstawa funkcjonowania organizmu, jedna z najwa┼╝niejszych i najprzyjemniejszych cze┼Ťci dnia. Kiedy┼Ť jad┼éam 5 mniejszych posilk├│w, wiekszo┼Ť─ç z nich zapakowane w pude┼éeczka i noszone ze soba. Organizowa┼éam sobie czas na ich przygotowanie i zjedzenie. Dzisiaj dalej nosz─Ö sw├│j lunch i przek─ůski w torbie, nie mam ju┼╝ parcia na rogala czy batona, za to cz─Östo wol─Ö zje┼Ť─ç 3 solidne posi┼éki w ciagu dnia, a w mi─Ödzy czasie zdrowe przekaski, kt├│re moge wciagna─ç ‘po drodze’. Du┼╝e posilki pozwalaj─ů mi na d┼éu┼╝ej funkcjonowa─ç bez uczucia g┼éodu i… proste, ┼╝e tak jak ka┼╝dy lubi─Ö si─Ö naje┼Ť─ç! ­čśë

Never eat the ingredients you can’t pronounce. Except quinoa. You should definitely eat quinoa. ­čśÇ

3/ godziny posilk├│w

Temat powiazany z ilo┼Ťcia posilk├│w. Je┼Ťli dzielimy menu na 5 posilk├│w, pewnie wypadn─ů one mniej wiecej co 3 godziny.. tak jak wy┼╝ej pisa┼éam, kiedy jem 3 du┼╝e posilki ta przerwa zdecydowanie sie wyd┼éuza. Fajnie mie─ç rutyne, wtedy orgaznim zaczyna p┼éynnie funkcjonowa─ç. Jednak bez sensu jest martwi─ç si─Ö dla przyk┼éadu, ┼╝e zjemy ┼Ťniadanie czy kolacje godzin─Ö p├│┼║niej. Najwa┼╝niejsze, ┼╝eby s┼éucha─ç potrzeb organizmu, kiedy jeste┼Ť g┼éodny- jedz, a je┼Ťli si─Ö najad┼ée┼Ť to zr├│b przerw─Ö… Najwi─Öksze k┼éamstwo w tym temacie jakie s┼éysza┼éam to zakaz jedzenia po godzinie 18. Przy moim grafiku dnia o tej godzinie zazwyczaj czekaj─ů na mnie jeszcze 2 posi┼éki. Kolacje zazwyczaj jem okolo 22, chodze spac kolo 24.. G┼éodna nie zasn─Ö. Do tego je┼Ťli wymaga tego sytuacjia, jak nocny powr├│t z imprezy do domu, posi┼éek robi─Ö sobie nawet w ┼Ťrodku nocy, bo jasne jest, ze nast─Öpnego dnia b─Öd─Ö spa─ç a nie je┼Ť─ç jak zwykle ┼Ťniadania wcze┼Ťnie rano. To samo ma sie z owocami czy w─Öglowodanami w drugiej cz─Ö┼Ťci dnia. Kr─ů┼╝y┼éa swojego czasu teoria, ze w─Öglowodany powinni┼Ťmy je┼Ť─ç tylko na ┼Ťniadanie, by nie od┼éo┼╝y┼éy sie jako t┼éuszcz przez noc. Prawda jest taka, ┼╝e nie ma to ┼╝adnego znaczenia bo liczy sie ca┼ékowity bilans kaloryczny dnia, a w┼éasciwie tygodnia. W jeden dzie┼ä ani nie schudniemy, ani nie przytyjemy. Ostatnio czesciej jem produkty w─Öglowodanowe i owoce na kolacje czy w p├│zniejszej cze┼Ťci dnia. Je┼Ťli wracam z yogi o 21 to musz─Ö zje┼Ť─ç porz─ůdn─ů kolacje i mog─Ö pozwoli─ç sobie na przekask─Ö w postaci owoc├│w. Wszystko zale┼╝y od naszego planu dnia!

Cieszmy sie od┼╝ywianiem, bawmy przepisami i zachowajmy zdrowy rozs─ůdek! ­čśë Zdrowie zaczyna i ko┼äczy sie w g┼éowie. <3 

Eat to nourish your body.

 

A healthy outside starts from the inside! ­čśë

 

One thought on “Eating happy! what it means to me? :)

  1. Ca┼ékowicie si─Ö z Tob─ů zgadzam, moja historia jest bardzo podobna i w┼éa┼Ťnie w tym tkwi ca┼éy sekret – trzeba pozna─ç sw├│j organizm i nauczy─ç si─Ö z nim wsp├│┼épracowa─ç i szanowa─ç, wa┼╝ny jest te┼╝ spok├│j <3

Dodaj komentarz

Tw├│j adres email nie zostanie opublikowany. Pola, kt├│rych wype┼énienie jest wymagane, s─ů oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.