Happy food

Emocjonalne jedzenie- czy to Twój problem?

Głód, karmienie emocji, uzależnienie od cukru i śmieciowego jedzenia czy brak konkretnych składników odżywczych? Być może szukasz pocieszenia w jedzeniu i nic w tym dziwnego. Dieta ma ogromne znaczenia dla naszego nastroju i podejścia do życia. Na pewno słyszałeś, że głodny człowiek to zły człowiek 😉

 

Wyjściem jest świadome wykorzystanie wpływu diety na nasze samopoczucie. Jak w takim razie odżywiać się by jedzenie dawało odpowiednią satysfakcję i rzeczywiście odbijało się pozytywnie na naszym zdrowiu i nastroju?

Przede wszystkim należy pamiętać, że głód to naturalny odgłos organizmu. Apetyt to znak dobrej kondycji naszego organizmu, który woła o dostarczenie mu życiowej energii! Żeby dowiedzieć się czy idziesz na spacer do lodówki w słusznej sprawie, chcesz zabić nudę, a może szukasz pocieszenia lub Twoje uzależnienie od cukru daje nad Tobą górę, należy najpierw odpowiedzieć sobie na kilka pytań.

  1. Przede wszystkim kiedy ostatnio jadłem? Jak duży był to posiłek i czy mój organizm znajduje się w stanie potrzeby dostarczenia większej ilości energii? 
  2. Czy znajdowałem się w ostatnim czasie w jakiejś stresującej lub przykrej sytuacji, która mogła wywołać u mnie chęć pocieszenia się w jedzeniu?
  3. Na co konkretnie mam ochotę? 🙂

Zazwyczaj odpowiedź na 1 i 2 pytanie będzie wystarczająca, żeby wiedzieć czy to czas na jedzenie. Ważne, żeby nie jeść kiedy jest się zdenerwowanym. Lepiej zaparzyć herbatę i zrobić kilka wdechów. Natomiast jeśli przez dłuższy czas znajdujemy się w szczególnie ciężkim dla nas okresie tym bardziej powinniśmy zadbać o pożywność diety!

Pytanie 3 ma na celu określenie, czego potrzebuje Twój organizm. Kilka ciekawych faktów, o tym czego może Ci brakować, gdy masz ochotę na:

Czekoladę-> brakuje Ci magnezu( zjedz orzechy, nasiona, awokado, suszone owoce lub gorzką czekoladę)

zbawienne będą moje ulubione surowe ziarna kakaowca, które nie tylko dostarcza magnez, ale wpłyną też na poprawę humoru:

http://www.myprotein.pl/sports-nutrition/organiczne-surowe-ziarno-kakaowca/11147211.html

Słodkie napoje i słodycze->chromu, fosforu, siarki( zjedz otręby, owoce morza, sezam, sery, warzywa krzyżowe-brokuł, kalafior)
Makaron i chleb->azotu( zwiększ liczbę warzyw i owoców w diecie)
Tłuste-> wapno( brokuły, twaróg am!)

Pomocne są wszelkie zdrowe składniki diety, które zaspokoją potrzeby organizmu, tutaj znajdują się moje ulubione:

http://bit.ly/2ccWbW8

Sprawdzi się mieszanka: http://www.myprotein.pl/sports-nutrition/total-grains-mieszanka/10886143.html , która jest bombą witaminową, pomaga dostarczyć niedobory diety, a do tego świetnie smakuje jako dodatek do smoothiesów czy owsianek!
Lody????-> to normalne ???????????????? OK..ewentualnie niedobór żelaza( więcej zielonych warzyw, jaj, mięsa, alg!! Przede wszystkim chlorelli)
Słone????????????> wapnia, chlorków, krzemu( jedz więcej orzechów, nasion, ryb)

 Najlepsze będa migdały i orzechy brazylijskie, zawierają najwięcej minerałów. 🙂

Nie można głodu traktować negatywnie, trzeba tylko zadbać, żeby należycie go zaspokoić. 🙂 

Smacznego!

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.