Nogi – jak je wysmuklić, pozbyć się cellulitu i ujędrnić skórę!

Nogi, nogi, nogi – jak je wysmuklić pytasz? Ten post jest dla Ciebie.

Moja ulubiona zaraz koło pupy partia ciała! 😉 Do trenowania i cieszenia się z efektów! 😀

Na wstępie problemu… pokaż nogi!

Szczerze kiedyś to był mój największy kompleks.. marzyłam o pięknych, zgrabnych nogach, a tu… w wieku 18 lat cellulit, wszystko się trzesło tak, że wstyd mi było nosić krótkie spodenki, nie wspominając nawet o kostiumie kąpielowym. Koszmar każdych wakacji..  Winę oczywiście zwalałam na geny. 🙂 Jeszcze dwa lata temu nie sądziłam, że mogą one kiedykolwiek wyglądać tak jak teraz. Jestem zadowolona z efektu, na który sobie zapracowałam, różnica jest na prawdę baardzo wyraźna.. ale zawsze trzeba pamiętać, że pewne elementy budowy ciała są genetyczne i nasze nogi nigdy nie będą wyglądać jak u innej osoby. 

Moja samoocena była bardzo niska i jak zauważyłaś bardzo źle mówiłam o swoich nogach. Zmiana zaczyna się wtedy kiedy zamiast mówić do nich negatywnie, zaczniemy je kochać i należycie o nie dbać. 

Możemy jak najbardziej pracować, żeby zmienić to co nam się w nich nie podoba, ale z pewnymi rzeczami po prostu trzeba się pogodzić. Ba! Polubić je. 🙂 To sprawia, że jesteśmy wyjątkowi. Pracujmy by być swoją najlepszą wersją, cieszmy się ze swoich efektów i nie patrzmy na innych! 😉 Nie jest tak, że pozbędziemy się całkowicie tłuszczu, który najczęściej jest odpowiedzialny za cellulit.. po za tym po co mielibyśmy to robić.. ani to estetyczne, ani zdrowe. Jak się uprzemy zawsze znajdziemy jakąś niedoskonałość… ale to nie o to chodzi! Trzeba szukać zalet i patrzeć z miłością na siebie. Nie ćwiczę dlatego, że nie lubię siebie… tylko po to by być lepsza, silniejsza i zdrowsza!

Nogi

Co mogę doradzić, by poprawić wygląd nóg i co sama robię? Moim celem zawsze było ujędrnienie, wyszczuplenie i zarysowanie mięśni. Zacznij od kilku kwestii związanych z wyszczupleniem nóg.

Dieta, które pomoże wyszczuplić nogi

Nasz wygląd w dużej mierze mówi o naszym stylu życia, aktywności i diecie. Ta ostatnia ma ogromne znaczenie. Wybór nieprzetworzonej, zdrowej żywności poprawia wygląd i napięcie naszej skóry i wpływa na odpowiedni poziom tkanki tłuszczowej w organiźmie. W diecie nie może zabraknąć dużej ilości warzyw i owoców, zdrowych tłuszczy, orzechów i wartościowych źrodeł białka! A to wszystko nic jeśli jesz za dużo i powodujesz nadwyżkę kaloryczną. Jeśli potrzebujesz zgubić tkankę tłuszczową to musisz opracować mądrą strategie jej gubienia. Jeśli potrzebujesz pomocy z obliczeniem swojego zapotrzebowania i zorganizowaniem zdrowej diety zajrzyj koniecznie do mojego ebooka Justdeliciousx, który zmienił życia już tak wielu!

Jędrne nogi

Aktywność

Jednak jeśli problem już się pojawił, sama zmiana diety może nie wystarczyć, może zgubisz centymentry, ale nogi dalej mogą być wiotkie, a na nich cellulit. Trzeba zacząć się więcej ruszać, a najlepiej wykonywać trening na tą konkretną partie! Mięśnie nóg to jedne z największych w naszym ciele, dlatego taki trening powinien być porządny, by poczuć i zobaczyć efekty. 🙂

Już samo zwiększenie codziennie aktywności przynosi efekty. Wybór schodów zamiast windy, przejście się na piechotę zamiast jazda samochodem… małe zmiany, ale na przestrzeni czasu na prawdę robią różnicę! 😉

Rozciąganie nóg

Trening wyszczuplający nogi

Wykonuję trening całkowicie skupiony na mięśniach nóg raz w tygodniu. Oprócz tego robię w tygodniu kilka innych treningów w tym na pupę i ogólnorozwojowy,wtedy nogi również są angażowane. 😉

Smukłe nogi

Moje ulubione ćwiczenia to te jak najbardziej podstawowe. Uważam je za najskuteczniejsze. Podobno Arnold Schwarzenegger sądzi tak samo. 😀

Przysiady, wykroki, wymachy i unoszenie bioder w leżeniu na plecach-to moja święta czwórka. 😉 Z powodu kontuzji dawno przestałam chodzić na siłownie, a ćwiczę w domu tylko z masą własnego ciała. Od czasu do czasu fajnie w treningu wykorzystać jakieś ciężarki, TRX czy kettlebells, by dawać mieśniom nowe bodźce. 🙂

Mój przykładowy  trening nóg po rozgrzewce ok.10 minutowej może wyglądać tak, że wykonujemy 7 ćwiczeń przez 45 sekund, odpoczywając pomiędzy nimi przez 15 sekund. Całość powtarzamy 4 razy. 🙂

  1. Wyskok z przysiadu
  2. Naprzemienne, skrzyżne wykroki w tył
  3. Wymachy w podporze combo- wymach w góre i w bok. ( jedną nogą, a w kolejnej rundzie drugą)
  4. Krzyżowanie nóg w leżeniu na plecach
  5. Combo- przysiad sumo i wymach nogi w bok
  6. Zataczanie kół nogami w podporze bokiem( jedna noga w jednej rundzie)
  7. Wymach nogi w tył maty, w góre i w przód w leżeniu na boku.

Na koniec unoszenie bioder przez minutę! <3 następnie ok.20 pulsów w góre i po minucie unoszeń bioder z jedną nogą w górze na obydwie nogi! 😉

Pamiętaj o rozciąganiu na koniec!

Gwarantuję pozytywny ogień. 😉 

Jeśli Twoim problem jest nadmiar tkanki tłuszczowej to proponuje wykonywać 2-3 w tygodniu trening cardio w średnim tempie przez 30 minut. 😉

Nogi

Regeneracja i pielęgnacja. Nogi jak je wysmuklić?

Regeneracja mięśni ma ogromne znaczenie, efekty na pewno przyjdą, ale nie oczekujmy wszystkiego na już, bo to może doprowadzić tylko do kontuzji. Najlepiej jest cieszyć się tą pracą i każdym małym postępem! Spokojniejsze podejście do zmian, sprawi, że efekty pozostaną na długo czy na zawsze. 🙂

Dodatkowo można zadbać o stan skóry przez różne zabiegi. Czasami lubię zrobić domowy peeling np. z kawy, poprawia on elastyczność i wygląd skóry. Oprócz tego możemy poprawić ukrwienie specjalną szczotką do masażu. Jeśli chodzi o przeróżne kremy, to nie za bardzo wierzę w ich działanie.. nie mniej jednak ich stosowanie jest przyjemne. 🙂

Ważny element to też wiara w siebie i pozytywne podejście! Połaczenie tego wszystkiego gwarantuje efekty i mega mega endorfiny na codzień! Dzisiaj wiem, że pracą możemy na prawdę dużo zmienić i mieć z tego masę satysfakcji. Tego też Cię życzę. 

Twoja Justyna

Zapraszm Cię na mojego Instagrama po więcej i więcej przepisów: https://www.instagram.com/justdeliciousx/

 

Nogi

 

Nogi

6 thoughts on “Nogi – jak je wysmuklić, pozbyć się cellulitu i ujędrnić skórę!

  1. Świetny wpis, jesteś bardzo pozytywną osobą, mega motywujesz do działania ;)!
    Czy mogłabyś napisać jak zabrać się za skomponowanie jadłospisu na cały dzień :)? Jak to wygląda u Ciebie, co na obiad, kolację żeby było zdrowo i waga zaczęła ruszać ?
    Pozdrawiam :)!

  2. A teraz ile razy w tygodniu ćwiczysz cardio i przez ile minut? Sama chcę bardziej skupić się na poprawie moich mięśni, a wiem, że jednak treningi cardio powinny być w tygodniowym planie 😉

    1. ja już od kilku miesięcy nie robię w ogóle cardio.. no oprócz rozgrzewki i duuużo się ruszam w ciągu dnia. Kiedyś robiłam 3 razy w tyg przez 30 minut jak chciałam zrzucić tkankę tłuszczową 🙂

    2. właściwie w ogóle nie robię cardio, jedynie rozgrzewka 🙂 czasami mnie najdzie jak mam ochotę się wyżyć i wtedyrobię sobie HIIT z pompkami, przysiadami z wyskokiem itd, mniej więcej raz na dwa miesiące idę pobiegać, ale jestem aktywna w ciągu dnia! 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.