Paleo Owsianka! Wegańska, low carb oraz glutenfree.

Postanowiłam dodać na bloga więcej przepisów, dla osób o konkretnych wymaganiach, gdyż sama lubię jeść posiłki paleo i low carb. Czuję się po nich dobrze i pełna energii! Dlatego dzisiaj mam dla Was klasyk, oto paleo owsianka! Dodam, że jest wegańska, zawieranie niewiele węglowodanów i jest bez glutenu.

paleo-owsianka-kalafior-migdały-przepis-wegańska-pyszna-mało-węglowodanów-low-carb
Mmmm! Pyszna paleo ‘owsianka’! <3

Paleo Owsianka – skąd pomysł, by ją zrobić?

Owsianka to było dla mnie kilka lat temu śniadanie nr. 1. Jadłam ogromną miskę owsianki z dwoma bananami i jeśli miałam innymi owocami. Z każdym dniem ta porcja owsianki była coraz większa, bo miałam wrażenie, że po niej dalej nie byłam zaspokojona… Jak się można domyśleć, to był czas kiedy jeszcze nie miałam wiele do czynienia z wiedzą o zdrowym odżywianiu. Właśnie wtedy postanowiłam, że muszę schudnąć, bo mimo, że wydawało mi się, że jem zdrowo moja waga nieustannie rosła.

Kiedy zaczęłam stopniowo interesować się dietami, co oczywiście trwało kilka lat zrozumiałam swój błąd metodą prób. Zmieniłam moje śniadania na mniej węglowodanowe, a dodawałam do nich więcej białka i zdrowych tłuszczy. W ostatnim czasie moja dieta przypomina dietę paleo z mniejszą ilością mięsa.

paleo-owsianka-przepis-kremowa-migdały-dodatki-kalafior
Pyyyycha!

Nie tylko owsianka!

Przez ostatnie lata eksperymentowałam ze śniadaniami, które by przypominały miskę ciepłej owsianki i muszę nieskromnie powiedzieć, że już nie raz zaskoczyłam samą siebie. Wiele przepisów, które stworzyłam w ostatnich latach myślę, że nawet przebija owsiankę. To co chcę uzyskać to pyszną, gęstą miskę posiłku, który będzie na długo satysfakcjonował oraz będzie bogaty w składniki odżywcze! Chociaż płatki owsiane nie są wcale złe, uważam, że jest mnóstwo innych produktów, które są bardziej wartościowe i warte spożycia na śniadanie!

Co zamiast płatków owsianych?

Zamiast płatków owsianych paleo owsianka może powstać z wielu innych rzeczy. Oto jakie do tej pory podobne przepisy stworzyłam!

  1. Znana chyba wszystkim, którzy obserwują choć trochę mój profil- SIEMIANKA! czyli królowa śniadań, nie smakuje dokładnie jak owsianka, ale jest bardzo odżywcza i z pewnością satysfakcjonująca! Przepis na wegańską wersje siemianki i bez zbóż, za to z warzywami znajdziesz w moim eBooku Justdeliciousx. Na youtubie możesz zobaczyć przepis na paleo siemiankę z mniejszą ilością płatków owsianych: https://www.youtube.com/watch?v=eMuqPrS1mxY
  2. Drugi przepis, który może zastąpić owsiankę to kremowa komosa ryżowa! Uwielbiam ten przepis bo zawiera dużo białka i jest przepyszna! Posiadacze mojego SpringBooka znają ten przepis!
kremowa-komosa-ryżowa-białko-przepis
Przepis na kremową komosę z mnóstwem białka znajdziesz w SpringBook!

Ulubione zastępniki owsa do paleo owsianki?

Jak już możecie się zorientować moje ulubione składniki w misce ‘owsianki’ to: mielone siemię lniane, komosa ryżowa, chia, migdały, kokos, warzywa!

gotowa-paleo-owsianka-migdały-kalafior-wegański-przepis

Z warzyw polecam Wam najbardziej kalafiora, cukinie, marchewkę, dynię. W tym przepisie to właśnie kalafior stał się gwiazdą! Kocham ten przepis za to, że jest bardzo odżywczy i rzeczywiście wpisuję się w teorie ‘paleo’. Jak wiadomo, kocham i polecam, jeść warzywa na śniadanie, dlatego z całą pewnością i radością dzielę się z Wami tym przepisem! Zamiast płatków owsianych w paleo owsiance znajdziesz płatki migdałowe! Gotowy? 🙂

Przepis na wegańską, paleo owsiankę low carb!

Najlepsza Paleo owsianka! Wegańska!
Prep Time
15 mins
 
Course: Breakfast
Keyword: oatmeal, owsianka, paleo, wege
Servings: 1
Author: justdeliciousx
Ingredients
  • 5 różyczek kalafiora średniej wielkości
  • 2 łyżki płatków migdałowych targroch kod -10% : delicious10
  • 3/4 szklanka mleka roślinnego ja robię miks sojowego i kokosowego
  • 1 szczypta soli
  • 1 szczypta kardamonu
  • 2 łyżki jogurtu roślinnego opcjonalnie
Dowolne dodatki jak owoce, orzechy, pestki, masło orzechowe, mięta itd.
Instructions
  1. Wrzuć umytego kalafiora do blendera i zmiksuj na drobne kawałeczki, przypominające wielkością płatki owsiane. Wrzuć zmiksowanego kalafiora do garnka i zalej mlekiem.

  2. Gotuj kalafiora przez ok. 5-7 minut na średnim ogniu, a następnie dodaj płatki migdałowe. Gotuj wszystko razem, aż owsianka będzie i kalafior miękki ok. 5 minut. 

  3. Jeśli chcesz, by owsianka była jeszcze bardziej gęsta po zdjęciu jej z ognia i delikatnym ostudzeniu możesz wmieszać do niej jogurt roślinny! 

  4. Przełóż owsiankę do miski, udekoruj dodatkami i zajadaj! Smacznego!

Tak wygląda owsianka zaraz po ugotowaniu (bez jogurtu!)

Gotowa paleo owsianka!

Zazwyczaj pytacie mnie przy śniadaniowych przepisach, czy można go zrobić dzień wcześniej? Ten jak najbardziej! Rano możesz tylko odgrzać owsiankę i będzie tak samo pyszna!

Jak już mówimy o kalafiorze, to przypomniał mi się mój ukochany przepis na paleo mango sticky rice, czyli kultowy tajski deser. Jak go zrobić przepis znajdziesz w moim pierwszym eBooku Justdeliciousx! <3

Mango sticky rice z ryżu z kalafiora i z czekoladową granolą!

Smacznego miłego dnia!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.