fbpx

Szybki chleb o niskim indeksie glikemicznym! Bezglutenowy.

by justdeliciousx

Oto przepis, który zrobiłam na spontanie i w ogóle mnie nie zawiódł; chleb o niskim indeksie glikemicznym to moje nowe uzależnienie!

Od czasu kiedy zostałam zdiagnozowana z PCOS, który wiąże się z insulioopornością muszę zwracać uwagę na ładunek glikemiczny tego co jem. Ze względu na to, że dbam o przywrócenie zdrowia hormonalnego mojemu organizmowi staram się dostarczać mu jak najbardziej odżywcze pokarmy. Dodatkowo szkolę się i uczę, o tym jakie składniki pomagają w walce z problemami hormonalnymi, w moim przypadku chodzi o odzyskanie okresu.

Kocham chleb!

Uwielbiam jeść na śniadanie ciepły chleb, nie lubię białego, ale taki żytni, najlepiej na zakwasie z ziarnami jest moim ulubionym! Brakuję mi tego chleba w Bangkoku. 🙂 Inna sprawa, że nawet taki zdrowy chleb z żytniej czy orkiszowej mąki to dalej głównie węglowodany. W przypadku insulinooporności zaleca się jedzenie białkowo-tłuszczowych śniadań. Właśnie, dlatego postanowiłam zrobić chleb o niskim indeksie glikemicznym, który będzie nadał się na takie śniadanie i nie powodował wyrzutu insuliny. 🙂

Zalety szybkiego chleba o niskim indeksie glikemicznym.

Ważne zalety oczywiście już wydedukowałeś z tytuły, ale pozwól, że to rozwinę.

  • Chleb robi się w jednej misce, bez czekania aż wyrośnie!
  • Czas przygotowania trwa 5 minut, a pieczenia 30 i gotowe!
  • Chlebek zawiera siemię lniane, które jest wspaniałe, jeśli tak jak masz problemy hormonalne.
  • Chlebek zawiera ziarna, które mają zdrowe tłuszcze!
  • Dodatek mąki z ciecierzycy sprawia, że chlebek ma więcej białka.
  • Pasuje do podawania na słono i słodko!
  • Dodatek octu jabłkowego również ma wpływ na indeks glikemiczny.

 

Ten chleb przechowuj w lodówce. Będzie dobry ponad tydzień! Ja codziennie przez 5 dni jadłam z niego kanapki. To też uważam za jego zaletę, że jest na prawdę sycący. To dzięki zawartości białka i tłuszczy!

Jeśli jesteś ciekawy działaniem pestek i nasion na hormony zobacz mój wpis tutaj: Rotacja nasionami czyli naturalna regulacja hormonalna!

 

Bezglutenowy chleb o niskim indeksie glikemicznym.
Składniki
  • 135 g mąki z ciecierzycy możesz zastąpić inną by chlebek był dalej bezglutenowy wybierz jaglaną, ryżową. najlepsza będzie migdałowa, ponieważ indeks glikemiczny zostanie dalej niski.
  • 3 łyżki mąski kokosowej lub płatków kokosowych można pominąć lub zastąpić mąką
  • 40 g mielonego siemienia lnianego zmiel go przed użyciem nie kupuj już zmielonego, bo nie ma on swoich drogocennych wartości.
  • 5 sztuk jajek zerówek lub odpowiednia ilość flax egg.
  • 50 ml mleka roślinnego
  • 1 łyżka octu jabłkowego
  • 1 łyżeczka soli
Dodatki
  • 3 łyżki nasion słonecznika
Wykonanie
  1. Rozgrzej piekarnik do 180 stopni C.
  2. Jajek nie musisz wcześnie ubijać. Jeśli jednak chcesz, by chlebek był bardziej puszysty oddziel białka od żółtek i ubij białka mikserem na sztywną pianę, a następnie wymieszaj w nie żółtka.
  3. Wszystkie sypkie skłądniki wymieszaj w misce i powoli miksując na małych obrotach lub mieszając przy użyciu szpatułki dodawaj pozostałe mokre składniki.
  4. Kiedy wszystko zostanie razem połączone, przełóż do małej blaszki na chleb wyłożonej papierem do pieczenia. Posyp chlebek nasionami słonecznika.
  5. Piecz przez min. 30 minut i sprawdź patyczkiem czy chlebek w środku nie jest płynny. W zależności od piekarnika i użytej mąki możesz potrzebować piec do 40 minut. Bez otwierania piekarnika zostaw chleb do wystudzenia w środku.
  6. Wystudzony chlebek wymij i podawaj z pysznymi dodatkami! Smacznego!

Więcej przepisów o niskim indeksie glikemicznym znajdziesz przeszukując kategorie przepisy oraz w moich ebookach!

Jeden z moich ulubionych deserów o niskim IG jest ten sernik kokosowy na zimno:

https://justdeliciousx.pl/kokosowy-sernik-na-zimno-bez-cukru-z-czekolada-wersja-z-agar-agar/

Daj znać jak smakował Ci chlebek i z czym go serwowałeś? 🙂 oznacz mnie @justdeliciousx!

Smacznego i pysznego wcinania!

Justyna

Przepisy o niskim indeksie glikemicznym znajdziesz też na moim kanale YT:

https://www.youtube.com/watch?v=xDAhnO4opoY

Te posty mogą Cię zainteresować

Leave a Comment

Recipe Rating




Przebywając na tej witrynie wyrażasz zgodę na używanie ciasteczek. Lubię Ciasteczka! Czytaj Więcej