Zakopane – gdzie zjeść i podziwiać górskie widoki! Zakopane Foodie guide <3

Po bardzo długim czasie postanowiłam odwiedzić polskie góry!

Miałam ku temu specjalną okazję, ponieważ gościeliśmy rodzinę z Tajlandii. Chciałam im pokazać coś więcej niż miasta. Ruszyliśmy do Zakopanego z nastawieniem na zdobywanie szczytów, a przynajmniej Morskiego Oka!

Nasze marzenia o wędrówkach w góry, niestety zostały sprowadzone na ziemie przez warunki pogodowe. Los chciał, że przez wszystkie 4 dni pobyty lało nom stop… szlaki zostały nawet zamknięte z powodu osuwisk…

Wydaje mi się, że to musiało być przeznaczenie.. bym zabrała się za zwiedzanie restauracji i zrobiła dla Was przewodnik po Zakopanem!

Nie jest on oczywiście kompletny, bo byliśmy tylko kilka dni, ale to pozostawiam Wam.. dopisujcie w komentarzach Wasze doświadczenia z Zakopanego!

Przyjechaliśmy późno wieczorem do naszego hotelu i chociaż byliśmy wykończeni, ponieważ mieliśmy kilkugodzinny postój w Krakowie( gdzie zjadłam przepyszne lody w lodziarni Donizetti!!).

Oto recenzje miejsc, które odwiedziłam.

1.Stek Chałupa

My, młodzi 🙂 nie mogliśmy wytrzymać ruszyliśmy późnym wieczorem na kolacje na Krupówki! Ja miałam od Was listę polecanych restauracji i tylko szukałam ich szyldów. Było już tak późno, że w dwóch pierwszych miejscach kuchnie właśnie zamknięto i musieliśmy szukać dalej, aż trafiliśmy chwile przed zamknięciem do..Stek Chałupa! Wspomniam ten wieczór cudownie, dzięki atmosferze, która tam panowała. Góralska muzyka na żywo była cudowna! Jedzenie jest takie jak trzeba i w takich porcjach jak trzeba! 😉 Typowo góralskie, polskie. Można też zjeść coś bez mięsa, ja jadłam szaszłyk z warzywami, Phu wział talerz miksu mięsa, które były pierwszej jakości.

Super zabawa dobre ceny! Pyszna kawa z wyborem wielu dodatków alkoholowych 🙂 oraz rozgrzaliśmy się gorącą czekoladą, która powinna raczej się nazywać kakao, ale i tak była świetna. Obsługa bardzo miła!

2. Hotel Mercure Kasprowy

Zatrzymaliśmy się w tym hotelu, bo na zdjęciach wyglądał na odnowiony w góralskich klimacie oraz miał dobre recenzje na temat śniadań..

Mogę Wam polecić ten hotel jako, że jest w miarę blisko Krupówek- chodziliśmy na piechotę, wystrój jest rzeczywiście piękny i śniadania są wyśmienite!

Nie pytajcie ile dokładek braliśmy.. jesteśmy chyba największymi fanami hotelowych śniadań.. 🙂 Ze względu na tą okoliczność polecam hotel, ale brakowało Nam basenu, sauny i siłowni. Mieliśmy pycha, bo poinformowano Nas, że akurat były w remoncie. Hotel posiada basen na zewnątrz, a właściwie małe termy, ale trzeba za nie dodatkowo płacić. Gdyby nie ten fakt, hotel byłby na 5! 🙂

3. Kawiarnia STRH Bistro Art Cafe

Bardzo wiele z Was polecało to miejsce. Jest rzeczywiście szczególne na mapie Zakopanego, ponieważ możecie tam znaleźć zdrowe i wegańskie ciasta. Wegańskie ciasto czekoladowe jest tutaj słynne. Polecam Wam również desery lodowe i tort ciemna czekolada!

To również świetny wybór na śniadanie!

Koniecznie usiądźcie blisko dużego okna lub… wyjdzie na patio, z którego możecie podziwiać piękne widoki. Na patio na prawdę jest cudownie i ze względu na to, że cały czas padało, zajęliśmy sobie czas robiąc tam sesje z moim nowym wiankiem z kamieni.

Mój wianek jest robiony ręcznie i można zupełnie spersonalizować swój projekt na https://stonestory.pl

4. Restauracja Mała Szwajcaria

Byliśmy bardzo wygłodniali i całkowicie zmoczeni. Wracaliśmy ze spaceru do Wielkiej Krokwi i chcieliśmy jak najszybciej znaleźć jakieś przytulne miejsce. Tuż przed dotarciem na Krupówki zobaczyliśmy Restauracje- Mała Szwajcaria. Wyglądała uroczo i chociaż myślałam, że w środku może być nadęta atmosfera.. całe szczęście bardzo się pomyliłam!

To miejsce skradło mi serce wystrojem i pysznym jedzeniem. Nie jest to jedzenie niskokaloryczne, ale nie oszukujmy się- na marne szukać takiego w Zakopanym. I nie warto. Konkretna kuchnia to tutaj MUST.

Miałam wielką ochotę na placki ziemniaczane. Znalazłam coś interesującego w karcie i wyjątkowo zjadłam danie z mięsem. W Zakopanym jadłam mięso, bo było dobre, a wybaczcie byłoby mi przykro, gdybym miała spędzić pobyt na samych ziemniakach i warzywach, bo tam nie ma takich cudownych wegańskich restauracji jak w Warszawie, Poznanie czy innych polskich miastach!

Moje danie:

RACLETTE PASTERSKIE
placki z ziemniaków grubo tartych, z boczkiem i serem zapieczone

Danie, które wybrał Phu:

CZARNE RACLETTE
talary z kaszanki z cebulką, w płatkach kukurydzianych panierowane, sosem borowikowym podlane

Muszę Wam powiedzieć, że zjadłam chyba połowę z jego talerza.. to było pyszne!

Piliśmy do tego prawdziwą gorąco czekoladę! oraz kawę po szwajcarsku. 🙂 Ceny są akceptowane jak na tą jakość, miejsce i porcje. Bardzo miła obsługa. Koniecznie tam zajrzyjcie, nie pożałujecie. 🙂 Ja na pewno wróce na czekoladowe fondue z owocami jak będę znów w Zakopanym!

5. Kawiarnia Lodziarnia Żarneccy

Chciałam zjeść z Phu polską ciepłą szarlotkę z lodami. Po prostu.

Bardzo okupowana kawiarnia zadziwiła mnie- kawałek ciasta, dokładnie Napoleonki kosztował 3 zł. Szarlotkę można wybrać w dwóch wersjach z bitą śmietaną albo polewą malinową. Jest pyszna. Bardzo się cieszę, że tu trafiliśmy, przyjemnie i pysznie!

6. Restauracja Owczarnia

Przyszliśmy tu na kolację z rodzicami. Specjalizują się w daniach z baraniny. Bardzo żywe miejsce, mają też bar sałatkowy z moimi ulubionymi surówkami- można nakładać sobie samemu. 🙂

Polecam Wam by spróbować trochę innego rodzaju dań, a dalej tradycyjnych, polskich.

7. Kawiarnia Tygodnik Podhalański

5 minut od Krupówek. Warto tam zajrzeć, kiedy dopisuje pogoda. Nie wiele osób wie o tym miejscu, my mieliśmy pecha, bo padało i nie mogliśmy usiąść na tarasie. Nie mam też z niego zdjęcia, ale uwierzcie mi, że widok jest wyjątkow,o bo kawiarnia jest na 4 piętrze!

8. Lody o smaku.. oscypka!!

Przeszłam Krupówki 5 razy w tą i z powrotem.. pytałam, próbowałam, podglądałam. Aż znalazłam!! Jest jedno miejsce na Krupówkach, gdzie spróbujecie lodów o smaku oscypka z żurawiną.

Nie są to moje ulubione, ale warto tego spróbować, Pan daje po prostu spróbować na patyczek, nie musicie kupować całej porcji. Przy okazji w tym miejscu mają dobry smak lodów whisky i orzecha laskowego. 🙂

Znajdziecie je w dość popularnym okienku w Zakopanym- mają kilka miejsc na Krupówkach, ale smak oscypka jest tylko w jednym. Największa wyspa cukierni Góralskie Praliny Zakopane, zaraz przy skrzyżowaniu Krupówek z ulicą Stanisława Staszica.

9. Przestroga! Kasprowego Wierchu.

Jeśli wybieracie się wjechać na Kasprowy Wierch, przemyślcie czy chcecie tam jeść. Jest restauracja z dobrym jedzeniem w formie szwedzkiego bufetu, płatnym na wagę na samej górze wyciągu. Niestety, jak możecie się domyślać ceny są jakieś 3 razy wyższe niż na dole.

+ dodatkowo

Chcę Wam wspomnieć o miejscu o nazwie Dobra Kasza Nasza, w którym ze względu na przejedzenie nie zjadłam, ale byłam w środku, restauracja była pełna! Patrzyłam na kartę i talerze.. 🙂 Możecie tam zjeść bardziej lekkie propozycje, oczywiście z kaszą. Wiele z Was polecało to miejsce, więc niech nowina idzie dalej!

10. Targ przy Krupówkach

Punkt obowiązkowy łącznie ze zjedzeniem ciepłego oscypka z sosem z żurawiny i zrobieniem zapasów oscypków oraz zakopiańskich pamiątek.

Ja spędziałam wiele czasu w sklepie z wyposażeniem do kuchni.. to dosłownie raj dla blogera kulinarnego. Łyżki drewniane kosztują ok 5 zł, a małe 1 zł! Kupiłam wiele akcesorii kuchennych, które na pewno zobaczycie na zdjęciach w przyszłości! 🙂

Życzę Wam cudownego pobytu w Zakopanem i lepszej pogody niż my mieliśmy! Piszcie w komentarzach, gdzie Wy lubicie chodzić w Zakopanem, bo wracam tam za rok zdobyć kilka szczytów! 🙂

4 thoughts on “Zakopane – gdzie zjeść i podziwiać górskie widoki! Zakopane Foodie guide <3

1. Bardzo polecam szlak na Doline 5 Stawow przez Doline Roztoki ❤ cudownie widoki tez z Trzydniowianskiego Wierchu I Konczystego Wierchu I szlak tez mniej oblegany przez turystow ⛰😉